Konya Şeker’in içi böyle boşaltılıyor! Oğul şirket ithal ürün satıyor, Konya Şeker’in firmaları zarar yazıyor!

Sadettin İnan / Konya Şeker’de çiftçiyi ithal ürün bağımlılığından kurtarmak amacıyla kurulan stratejik yatırımlar teker teker kan kaybediyor. Beta Ziraat ve PanPlast gibi çiftçiye doğrudan hizmet eden yerli üretim odaklı şirketlerin ciddi zararlar açıklaması, kurumun misyonundan saptığını gösteriyor.

Konya Şeker bünyesinde yer alan Beta Ziraat, yıllarca Belçikalı SES firmasıyla yaptığı ortak çalışmalarla pancar tohumunda yerli üretimi destekledi.

KONYA ŞEKER’İN PANPLAST’INA KARŞILIK İSRAİLLİ FİRMANIN ÜRÜNLERİ SATILIYOR!

PanPlast ise damlama sulamada dışa bağımlılığı azaltmak ve çiftçiyi İsrailli küresel firmaların tekelinden kurtarmak amacıyla alternatif çözümler sundu. Ancak 2021 yılında Ramazan Erkoyuncu’nun Konya Pancar Ekicileri Kooperatifi Başkanı olmasının ardından bu iki şirketin zayıflatılması dikkat çekiyor.

2024 yılında Beta Ziraat 57 milyon lira, PanPlast ise 83 milyon lira zarar açıkladı. 2023 yılı zararları ise çok daha büyük: Beta Ziraat 308 milyon lira, PanPlast ise 324 milyon lira zarar açıklamıştı.

Bu stratejik çöküşün ardında dikkat çeken bir şirket var: ERKDEM Tarım. 2021 yılı Aralık ayında kurulan şirketin ortakları arasında Ramazan Erkoyuncu’nun oğlu Adnan Erkoyuncu ile Kooperatif Yönetim Kurulu Üyesi Ali Demirci’nin kardeşi Ahmet Demirci yer alıyor.

KONYA ŞEKER’İN RAKİPLERİ ERKDEM TARIM İLE PAZAR PAYINI GENİŞLETİYOR!

ERKDEM Tarım’ın, PanPlast’ın rakibi olan İsrailli Netafim gibi küresel firmaların sulama ürünlerini ve KWS gibi yabancı pancar tohumlarını pazarlaması, Konya Şeker’in yerli üretim misyonuyla taban tabana zıt bir tablo ortaya koyuyor.

ERKDEM Tarım’ın rakip firmalarının ürünlerini pazarlaması bu firmaların pazar payını yükseltirken, Konya Şeker’in iştiraklerinin pazar payını da daraltıyor.

ERKDEM TARIM RAMAZAN ERKOYUNCU SEÇİMLERİ KAZANDIKTAN İKİ AY SONRA KURULDU!

Özellikle Ramazan Erkoyuncu’nun Konya Pancar Ekicileri Kooperatifi Başkanlığını kazandıktan yalnızca iki ay sonra ERKDEM Tarım’ın kurulmuş olması, Konya Şeker’in kurumsal gücünün özel bir şirkete yönlendirildiği şüphesini güçlendirirken, Konya Pancar Ekicileri Kooperatifinin piyasa etkisinin özel çıkarlar için kullanıldığı algısını doğuruyor.

Bu durum, çiftçiye ait olan gücün, bir aile şirketinin ticari menfaatine dönüştürüldüğüne yönelik kaygıları gündeme getirirken, özellikle de ERKDEM Tarım’ın, Konya Şeker’in doğrudan rakibi olan küresel firmaların ürünlerini pazarlaması bu şüpheyi daha da derinleştiriyor.

Konya Şeker Başkanı Ramazan Erkoyuncu’nun aile şirketinin PanPlast ve Beta Ziraat’in Pazar payını zayıflatacak şekilde küresel firmaların ürünlerini satması, hem etik hem de sektörel bağımsızlık açısından ciddi soru işaretlerine neden oluyor.

Ayrıca Kontrol Et

Sütte yangın büyüyor! USK’ya göre Nisan ayında 1 litre çiğ sütün üretim maliyeti 31 kuruş arttı!

Ulusal Süt Konseyi’nin (USK) Nisan ayına ait maliyet hesaplamasına göre, çiğ süt üretim maliyeti 31 …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir